Minden beépítésre került hangszórónak, mélynyomónak bejáratási időre van szüksége, mely kb. 20 óra. Ez idő alatt a hangszórót a megadott teljesítmény 50% - val kell használni. Ennek hiánya a hangszóró károsodásához vezethet. Pl.: Pilleszakadás, torzításból adódó - tekercs leégés, stb. melyek kizárják a garanciát.
Subwooferek (mélynyomók), hangszóró szettek esetében nagyon fontos a pontos beállítás, polaritások ellenőrzése, a teljesítmény és a frekvencia arányának helyes beállítása.
Duplatekercses hangszóróknál mind a két tekercset használni kell! Ha 4 csatornás erősítőről használjuk, ellenőrizzük, hogy a 2 tekercsre jutó teljesítmény egyforma legyen. Ha 4 Ohmos subwoofert hídkötésben használjuk, az erősítő 2 Ohmon dolgozik! 2 db 4 Ohmos subwoofer párhuzamban kötésénél a 2 db pozitív és a 2 db negatív pólust kötjük össze. Ee így 2 Ohm eredő ellenállást eredményez! FONTOS! Ha ezt kötik egy erősítőre hídban, az 1 Ohm eredő ellenállást jelent, ilyenkor csak olyan erősítőre lehet kötni, amelyiken fel van tüntetve, hogy 1 Ohm stabil!!! Ha az erősítőnek MONO kimenete van, mely 2 Ohm vagy alatti ellenállást is elbír, akkor gond nélkül beköthető az erősítőbe. HA NEM VAGYUNK BIZTOSAK ABBAN, HOGY JÓ, AMIT CSINÁLUNK, MINDENKÉPP BÍZZUK AZT SZAKEMBERRE, MELY ALAPFELTÉTELE A GARANCIÁNAK.
Erősítők: az általunk forgalmazott elektronikákat 12V- os rendszerekhez tervezték! FONTOS - Buszokban, kamionokban ellenőrizni kell bekötés esetén a feszültséget! Az erősítők bekötését csak szakember végezheti! Nagyon fontos a megfelelő kábelméret megválasztása. Az általunk javasolt kábelméretek 0,1 ofc szálminőségű kábelekre vonatkoznak. 120W RMS-ig 8-as, 120-200W RMS között 13-as, 200W RMS felett 21-es tápkábel javasolt, ha 5 méter távolságban helyezzük el az erősítőt. Beszereléskor kötelező a tápkábelt biztosítani, melyet az akkumulátortól 30 cm-en belül kell elhelyezni! A biztosíték az erősítőben elhelyezett érték 1,4 szerese legyen, kivéve, ha az erősítő külön biztosítást igényel, ilyenkor be kell tartani a gyártó előírását.
A negatív kábel ugyanolyan fontos, mint a pozitív kábel. A két kábel méretének meg kell egyeznie.
A csatlakozási pontokat mindig ellenőrizni kell, a csatlakozók nem mozoghatnak, fixen kell állniuk. A tápkábeleken, hangszórókábeleken használt körsarukat, táp- és hangszóróvillákat mindig be kell forrasztani!
A rendszert üzembe helyezés előtt mindig ellenőrizzük át.
Ha az erősítő működik, üzem közben zöld led világít.
Ha piros a led az erősítő kikapcsolt. Ez lehet túlmelegedés, torzítás, rövidzárlat, rossz- zárlatossá vált hangszóró, túlzott áramesés miatt. A rendszert kapcsoljuk ki, áramtalanítsunk, majd keressünk fel SZAKEMBERT a probléma megoldására!
És akkor néhány jó tanács
Télen, hideg időben a bekapcsolást követően, hagyjunk időt a rendszer bemelegedésének. Utána növeljük a teljesítményt 40 % fölé.
Nyáron hagyjunk helyet az erősítőnek. Ha a csomagtartó kapacitását maximálisan kihasználjuk, az erősítő túlmelegedhet és a hő védelem bekapcsol.
Hifit csak járó motornál használjunk huzamosabb ideig, ha csak megmutatjuk, lehetőleg akkor is indítsuk be a motort.
Ha nem járattuk a motort, csak halkan hallgattuk a zenét az autó indítása előtt kapcsoljuk ki a rendszert.
Ahhoz, hogy egy hifi rendszer hosszú ideig jól működjön, szükség van arra, hogy a felhasználó belássa rendszerének határait és azon belül használja azt.
NAGYON FONTOS: tapasztalatink alapján a legtöbb probléma a nem megfelelő tápellátásból adódik. Ennek ellenére, ha valaki be is tartja, hogy jó kábellel - jól szerelve, még mindig tönkre mehet a rendszere. Ennek oka: a választott zenék nem egyforma jelszinttel vannak felvéve, ezért az egyik zeneszám 20-as hangerőn 0,3 V-os áramesés mellett az erősítő kiad 50 W RMS-t, míg egy másik jobb minőségű felvételnél, ugyanakkora hangerőn már 0,5 V áramesés mellett már 65 W RMS-re nő ez a szám. Tehát az 50 W RMS-t bíró szettünk látja kárát. A maximum áramesés 0,7 V lehet! Ezért nagyon fontos, hogy szakember állítsa be a rendszert, Ő meg fogja mutatni a rendszer tűréshatárait.